Marketing Praktikák - Profi marketing tanácsok ambiciózus cégeknek
Keszte Jolán - vezető tanácsadó

Keszte Jolán
vezető tanácsadó
"Marketing Oscar díjas"


Miben kellene leginkább marketing tanácsadó segítsége?
Versenytársaktól való megkülönböztetés (pozicionálás)

Piaci potenciál meghatározása

Üzenet kialakítása

Reklámeszköz választás; hirdetések ill. weboldal szövegének kialakítása

Egyéb


Szavazok

114 Marketing Praktika

114 Marketing Praktika

Gyakorlatban bizonyítottak, így alkalmazásuk növeli marketingünk eredményességét

szűrés kategória szerint:



104. Marketing Praktika

A telefonos megkeresések fontos szerepet tölthetnek be ügyfélszerzésünkben. Legfontosabb céljuk az érdeklődés felkeltése termékünk (vagy szolgáltatásunk) iránt, s ezen keresztül kapcsolat kiépítése a potenciális ügyféllel.

Velem történt meg ez az eset. Csörög a telefon. Felveszem, bemutatkozom.
- Ön a cégvezető?
- Igen.
- Akkor szeretném leegyeztetni a mail-címét, amire elküldenénk egy ismertető anyagot.
- Mégis, kivel beszélek, és egyáltalán miről lenne szó?
- XY vagyok a Z cég megbízásából. Tőzsdével kapcsolatos információkat szeretnénk átküldeni.
- Köszönöm nincs rá szükségem.
- Hölgyem, maga mindig ilyen elutasító?
Ezek után pedig már nagyon hamar vége lett a „társalgásnak”...

Ugye ismerős? Ezért is utáljuk az ilyen hideghívásokat. Eleve úgy állunk hozzá, hogy a hívófél egy ügynök, aki valamit el akar adni nekünk. Mert ő az ismertető anyagot akarta nekem eladni.
Mégis mi ezzel a baj? Nagyon sok hibát követett el az illető.

Kezdem azzal, hogy be sem mutatkozott. Nem is beszélgetett, csak közölt dolgokat. Nem is próbálta felkelteni az érdeklődésemet. Természetesnek gondolta, hogy megadom az elérhetőségemet. Még csak meg sem próbálkozott azzal, hogy megtudja, egyáltalán érdekel-e, vannak-e róla ismereteim, foglalkoztat-e ez a téma. Egy automatává vált, aki csak eldarálta amit elvártak tőle. Ráadásul még csak egy minimális tiszteletet sem mutatott irántam, aki neki egy potenciális ügyfélnek számítottam. Az illető egyáltalán nem tudta kezelni az elutasítást, ezért az utolsó megjegyzése sértődöttségről árulkodott. Valószínűleg eleve elutasításra számított, és lehet, hogy én voltam az x-dik, aki nem kért az ismertetőből.

Így NEM szabad és nem is érdemes hideghívást csinálni, hiszen az ilyen „technikára” épülő telefonhívás eredménye az elutasítás.

Hideghívások esetében érdemes átgondolni, hogy mit is akarunk elérni. Eleve ügynöknek tekintsenek bennünket, vagy egy olyan potenciális partnernek, aki megoldást tud kínálni valamilyen speciális problémájára? Ez utóbbit én inkább értékesítésnek mondanám.

Az értékesítés folyamatában – még telefonon keresztül is! - pedig kommunikációra van szükség. Kétoldalúra. Ilyen szituációban is el kell érni az érdeklődése felkeltését, s azt, hogy a „problémát” a hívott fél is felismerje, érzékelje. Ilyenkor is meg kell teremteni a bizalom minimális légkörét. Mert bármilyen jellegű pozitív döntéshez ez elengedhetetlen.

A hideghívások lebonyolítóinak tudomásul kell venniük, hogy nekem jogom van őt elutasítani. De erre neki fel kell készülnie, és megfelelően kell tudnia kezelni a szituációt. Ő nem haragudhat rám.

Alapszabályok:
- telefonon ne akarjunk eladni, ne ügynökök legyünk.
- keltsünk érdeklődést.
- megoldani akarjuk a potenciális ügyfél „problémáját”.
- tudni kell beszélgetni, őszintén érdeklődni, azaz kommunikálni.
- megfelelően kell kezelni az elutasítást.

Próbálja ki bátran! Érezhető lesz a különbség.




Felkeltette érdeklődését? Bátran küldje tovább barátjának, ismerősének. A gyakorlatias marketing tanácsok hatékonyan járulhatnak hozzá az ő cége üzleti sikeréhez is.

Az Ön személyes ajánlója:

Az Ön neve:

Ismerőse neve:

Ismerőse e-mail címe:

Az Ön üzenete:

Az itt megadott adatokat nem használjuk fel semmi más célra, csak a címzetteknek küldjük el. Az adatok pontos megadására az Ön érdekében van szükség, hogy a címzett NE kéretlen reklámként kezelje a levelét, és emiatt olvasás nélkül törölje.

Egyeztessen velem Ön is időpontot!

Szeretnék javítani marketingünkön...

A marketing minden cég számára alapvető eszköz, ezt felismerve sok könyvet, tanulmányt olvastam, hogy cégemnél hatékonyan
alkalmazzam. Keszténé Kiss Jolán tanácsai, praktikái érthetővé tették a téma alapjait, hamarosan megbíztuk Őt marketing stratégiánk kidolgozásával, mely képzeletünket felülmúló eredményeket hozott és hoz még ma is.

Kolozsi István
fps ügynökség


A gazdasági nehézségek ellenére vállalkoztunk
egy újszerű termék
hazai bevezetésére. Joli gyakorlatias tanácsainak és ötleteinek köszönhetően máris
sokat fejlődtünk.

Bokros Zoltán
www.hosugarzo.hu


Honlapunk jelentősebb átalakítása előtt webfejlesztő partnerünk tanácsára olvastam bele
a MarketingPraktikák honlapba. Az oldal tanulmányozása után személyes találkozó keretében sikerült Jolánnal átgondolni a marketing stratégiánkat. Az együttműködésnek köszönhetően kölcsönösen tudjuk a magunk szakterületén segíteni egymást. Az idő igazolta: érdemes volt anno benézni a MarketingPraktikák.hu-ra. Köszönjük!

Koleszár Péter
www.domainabc.hu


Önnek is van kérdése, javaslata?

Írja meg véleményét:
  • Miről szeretne többet olvasni?
  • Milyen új témát elemezzünk?

info@marketingpraktikak.hu | Adatvédelem | Copyright | fps webügynökség
X

Profitáljon Ön is a marketingből most még DÍJTALANUL!

Bizonyítottan működő tanácsok feliratkozáskor.

A feliratkozást követően azonnal letöltheti a Marketing 10+1 Alapszabályát.

Feliratkozom Ne várjon addig, míg a konkurencia kezdi el használni!